De intelligente chatbot
Wil je graag een bot die jouw organisatie of bedrijf echt kan ondersteunen in bepaalde taken, dan heb je een intelligente chatbot nodig die speciaal ontwikkeld is voor bedrijven. Dit type bot beschikt namelijk over de volgende eigenschappen:
Geavanceerde natural language processing
Kunstmatige intelligentie (Al) is een verzameling van vaardigheden van machines die we normaliter associëren met de menselijke intelligentie. NLP is hier een groot onderdeel van. Dit deel van Al concentreert zich op het categoriseren en begrijpen van de taal tussen mens en machine.
Geavanceerde AI en machine learning
Intelligente chatbots gebruiken AI om gegevens en context te begrijpen, om snel te leren en effectiever te worden, dit wordt ook wel machine learning genoemd. Machine learning maakt het mogelijk dat AI grote hoeveelheden gegevens verwerkt en analyseert.
Verwerken en analyseren van alle data
Gegevens uit jouw organisatie of onderneming dragen bij aan het voorspellen van de klantbehoeftes en een beter begrip van jouw klanten. Hier kan de AI chatbot goed bij helpen. Zij analyseren de data en kunnen goede overzichten van de klanten karakteristieken aanleveren.
Geavanceerde analyses en inzichten
Intelligente chatbots ontlenen behoorlijk veel harde data uit intentie. Een analyse van de gesprekken die plaatsvinden waarbij chatbots betrokken zijn, kan organisaties inzicht geven in hoe mensen vragen stellen wat weer gebruikt kan worden om problemen op re lossen. Dit inzicht is de drijfveer achter “next issue avoidance”, waarbij de chatbot weet wat de klant waarschijnlijk opeenvolgend wilt weten, gebaseerd op het moment van het gesprek.